آئین نامه فارس نیوز

فارس (farce) در زبان انگلیسی به معنای مضحک یا مسخره و کمدی است و این دقیقا همان چیزی است که قرار است فارس نیوز باشد، یعنی: FarceNews.

درباره فارس نیوز از اینجا بیشتر بخوانید.

خبرگزاری فارس از تمامی خوانندگان خود دعوت می کند در نوشتن مقالات و انتشار محتوا مشارکت کنند.

فارس نیوز به شما نیاز دارد

فارس نیوز این امکان را بصورت کاملا امن و ناشناس برای خوانندگان ایجاد کرده که مقالات خود را از طریق این فرم منتشر کنند.

کلیه اطلاعات کاربران که از طریق فرم بالا ارسال شود مخصوصا ثبت نمی شود. کاربران برای امنیت بیشتر می توانند از مرورگر تور هم استفاده کنند. اما ارسال مطلب از فرم بالا امن است.

تمام اطلاعات موجود در تصاویری که با نوشته می فرستید با یک پلاگین پاک می شود بااینحال برای ناشناس ماندن اگر تصویری را خودتان با فتوشاپ ایجاد کردید یا تغییر دادید (نه تصویر ذخیره شده از جای دیگر) می توانید از گزینه ی پراپرتیس اطلاعات تصویر را پاک کنید.

تفاوت طنز و فحاشی

مرز ظریفی میان طنز و ابتذال وجود دارد و اگر محدودیت ها رعایت نشود یک مطلب که می تواند طنز خوبی باشد یک فحاشی بد می شود. هر چه مطلب طنز با کنایات و پرده پوشی بیشتری نوشته شود جذاب تر است.

علیرغم اینکه فارس نیوز با فیزیولوژی  انسانی شما مشکلی ندارد، استفاده از برخی واژگان مانند «کُس»، «خایه»، «کیر» و مانند آن در زبان فارسی مرسوم نیست و جایگزین های مودبانه هم برای آنها وجود ندارد. بنابر این استفاده از واژگانی که در جامعه مبتذل شناخته می شوند، لزوما یک مطلب خوب را به ابتذال می کشند.

نوشتن طنز خوب کار آسانی است

طنز نمایش رذیلت اخلاقی است  و در ایران هم چیزی که زیاد سراغ داریم همین رذیلت اخلاقی است! نوشتن طنز خوب از این بابت کار چندان دشواری نیست و با یادگرفتن چند تکنیک ساده می توانید صرفا ظرف چند دقیقه مطلب طنز بنویسید و برای ما بفرستید.

در نوشتن مطلب طنز دقت کنید مطلب احمقانه را خیلی جدی بنویسید. در زمان نوشتن مطلب فرض کنید که شما یک فرد شستشوی مغزی داده شده توسط ملایان هستید سعی کنید در نوشته تان چرندیاتشان را بپذیرید و در آنها به شدت اغراق کنید.

هر چقدر بیشتر شبیه ادبیات رسمی جمهوری اسلامی بنویسید مطلب شما تاثیر بیشتری خواهد داشت سعی کنید شبیه ادبیات رسمی ملایان بنویسید و واژگان و عبارات خودشان را تقلید کنید.

تا جایی که می توانید تقلب کنید

در مورد هر موضوعی که می خواهید بنویسید، ابتدا گوگل کنید و دو سه مقاله مشابه در مورد آن مطلب از اینترنت پیدا کنید با چسباندن محتوای بخشهایی از مقالاتی که از سایتهای دولتی یا نهادها بیرون آمده و با افزودن چند خط بالا و پایین آنها می توانید یک مطلب بسیار اثر گذار ایجاد کنید که هم بصورت بسیار جدی احمقانه است؛ هم با ادبیات رسمی دولتی نوشته شده و هم چند دقیقه بیشتر وقت صرف تولید آن نشده!

مشخصات واقعی خودتان را نفرستید

اگر داخل ایران هستید حتما مطلبی را با نام واقعی خودتان نفرستید. ما مطلبی را که با نام واقی از داخل ایران بفرستید منتشر نمی کنیم.

اگر خارج از ایران هستید می توانید مطلب را با نام خودتان یا با نام مستعار بفرستید و ما برایتان منتشر می کنیم.

خانواده افراد اموالشان نیستند

خانواده و بستگان یک شخص اموال او نیستند بلکه انسانهایی هستند که صرفا او با او ارتباط دارند و صرف خویشاوندی نمی تواند یک نفر را سوژه جوک کند؛ مگر اینکه خود او شخصیت سیاسی باشد یا مسئولیتی داشته باشد.

تمام کسانی که شناخته شده و در قلمرو عمومی هستند، اعم از مرد یا زن، می توانند دستمایه طنز قرار بگیرند اما این طنز نباید تبدیل به فحاشی شود.

آزادی بیان و حقوق بشر اسلامی

یادتان باشد که اینجا فارس نیوز است!

فارس نیوز بر پایه اصول حقوق بشر و آزادی بیان اسلامی منتشر می شود. این بدین معنا است که ما کارهایی که در جاهای دیگر انجام نمی دهیم را اینجا انجام می دهیم. مثلا ممکن است بخشهایی از یک کامنت را حذف کنیم یا بخشهایی از یک نوشته را ببریم؛ یا یک مطلب را بدون اشاره به منبع از جای دیگر در اینجا کپی پیست کنیم.